🍪 Op deze website gebruiken we cookies om de website te analyseren en te verbeteren. Lees meer over ons Cookiebeleid

World Servants World Servants
  • Meegaan
  • Projecten
  • Werkwijze
  • Over ons
  • Actieplatform
  • Geef
  • Mijn World Servants
  • Over ons
  • Actieplatform
  • Geef
  • Mijn World Servants

    Werkwijze

      Blijvende impact
      • Introductie
      • Vierdubbele impact
      • Partnerorganisaties
      • Het nut van een werkvakantie
      • Een project duurt 7 jaar
      Alles over je deelname
      • Introductie
      • 4 pijlers
      • Een dag op project
      • Financiën
      • Veiligheid en kwaliteit
      Actievoeren
      • Introductie
      • Wat is een actiegroep
      • Start een actiegroep
      • Lijst met actiegroepen
      • Actievoorbeelden
      Deelnemen als kerk
      • Introductie
      • De impact in de kerk
      • Praktische zaken
      • Geven als kerk
      Veelgestelde vragen
      • Jouw deelname
      • • Bagage
      • • Gezondheid en veiligheid
      • • Verzekering en reisdocumenten
      • • Financiën
      • Voor ouders
      • Over de projecten
      • Toegankelijke projecten

    Onderwijs projecten

    Investeren in toekomstkansen

    Vanaf 1960 is wereldwijd de onderwijssituatie fors verbeterd. Volgens UNESCO kan nu 87% van de mensen lezen en heeft 88% basisonderwijs of meer gehad. Desondanks zijn er nog veel landen waar deze percentages bij lange na niet gehaald worden. Dit is vooral op het platteland het geval.

    De onderwijsprogramma’s van de World Servants partners richten zich voornamelijk op het verbeteren van het basisonderwijs. Onderdelen van hun programma’s zijn onder andere het vergroten van de betrokkenheid in de gemeenschap en het uitoefenen van druk (lobby en advocacy) op de lokale overheid voor het aanstellen van getrainde leerkrachten en het beschikbaar stellen van meubilair en leermiddelen. In de meeste landen is de gemeenschap zelf verantwoordelijk voor de gebouwen. Omdat zij onvoldoende geld hebben om degelijke bouwmaterialen als cement, kozijnen, houten balken en dakplaten te kopen is wat zij wel kunnen bouwen niet van hoge kwaliteit. De lokalen zijn klein, donker en hebben vaak last van lekkage of stortten in. Hetzelfde geldt voor de woning van de leerkracht wat het niet aantrekkelijk maakt om in de betreffende gemeenschap te komen werken.

    Een project met een groep jongeren uit Nederland kan hier verandering in brengen. Zij dragen bij aan de bouwkosten van de benodigde klaslokalen, woningen en latrines en assisteren drie weken lang de gemeenschap bij de realisatie hiervan. Na deze drie weken zorgen de aannemer en de gemeenschappen voor de afbouw. De resultaten die we bereiken zijn dat er meer kinderen, met name meisjes, naar school gaan en deze afmaken, de lokale overheid (meer)gekwalificeerde leerkrachten aanstelt en leerkrachten langer aan de school verbonden blijven omdat er degelijke faciliteiten beschikbaar zijn.

    CTA HERE

    World Servants

    World Servants

  • Over ons
  • Medewerkers
  • Vacatures
  • Algemene voorwaarden
  • Veelgestelde vragen
  • Meldpunt
  • Contact
  • Projecten

  • Werkvakanties
  • Toegankelijke projecten
  • Projectarchief
  • Geven

  • Word Supporter
  • Sponsor een deelnemer
  • Actieplatform
  • Een erfenis nalaten
  • Voor scholen
  • Voor kerken
  • Doe mee

  • Aanmelden
  • Magazine aanvragen
  • Presentatie aanvragen
  • Samenwerken als kerk
  • Start een actiegroep
  • Ga naar facebook Ga naar instagram Ga naar linkedin Ga naar x Ga naar youtube
    Kwaliteit gegarandeerd:
    9.0
    tevredenheid
    4.9
    Facebook
    CBF Erkend goed doel World Servants heeft ANBI-status Climate Stewards ISO 14001 Vrijwilligerswerk correct
    WhatsApp