Bouw van lerarenwoningen in Sumniboma nr.2

  • Op avontuur!
    Op avontuur!
  • Mooie herinneringen
    Mooie herinneringen
  • Iedereen samen
    Iedereen samen
  • Inburgeren :)
    Inburgeren :)
  • Een nieuw avontuur
    Een nieuw avontuur
  • Ploeteren op school
    Ploeteren op school
  • Een hoop gezelligheid
    Een hoop gezelligheid
  • Handen uit de mouwen
    Handen uit de mouwen
  • Interessante conversaties
    Interessante conversaties
Uitgestrekte omgeving
Avontuur
Bouwen aan onderwijs

Blijf betrokken bij de voortgang van het project in Sumniboma nr.2


Voorbereiding
Bouwproject
Natraject

Video van de accommodatie

Een goede plek vinden voor de groep om te verblijven blijft elke keer een mooie uitdaging. Coordinator Stephen heeft voor de groep in Sumniboma #2 een mooie locatie gevonden in een typische Ghanese setting! Kijk maar mee!

Lees meer

Grote verzameling onder de reusachtige boom

Lees meer

GH319 | Belangrijke dag voor de 'Thuisblijvers'!

Nog een update? Jazeker, wij krijgen er geen genoeg van!

Lees meer

GH319 | en GH519 meeten!


GH319 | Traditionele dans

Groep Zuidlaren is alweer terug in NL, maar de directeur van AG Care geniet nog even na van de groep. Vandaag deelde hij twee filmpjes van de afscheidsceremonie

John Wumbee
Cultural dancing & Church music during commissioning of Teacher's Housing at Summniboma No. 2
07:51

Partner
Verandering

Stephen Abarika

P.O. Box CT 482
Cantonments
Accra
Ghana
+233 302 43 37 87
agredsgh@agreds.org

AG Care Ghana

Assemblies of God Care (AG Care - voorheen AGREDS) is een christelijke organisatie die zich inzet voor de kansarmen in Ghana. Dit doen ze op heel veel verschillende manieren, soms in samenwerking met andere hulporganisaties. Om criminaliteit tegen te gaan heeft AG Care programma’s opgezet om zo de ontwikkeling van onderwijs, gezondheid en sanitaire voorzieningen in gang te zetten. In deze vorm van ondersteuning speelt ook World Servants een belangrijke rol. In samenwerking met AG Care bouwt World Servants klaslokalen voor zowel basis- als middelbare scholen om deze programma’s te kunnen verwezenlijken. Naast onderwijs biedt AG Care ook hulp in de volgende sectoren: Gezondheidszorg: niet alleen medicijnen worden gebruikt om ziektes in het land tegen te gaan. AG Care pakt het probleem aan bij de bron: ziektes voorkómen. In de gemeenschap worden voorlichting, trainingen en clinics gegeven om de bevolking zoveel mogelijk in te lichten over zaken als veel voorkomende ziektes. Noodhulp: deze afdeling van de organisatie is verantwoordelijk voor het coördineren van de rampenbestrijding wanneer zoiets voorkomt. Maar ook de wederopbouw en bemiddeling in conflicten nemen ze voor hun rekening. Armoedebestrijding: bijna 29% van de bevolking leeft onder de armoedegrens. Een onderdeel van dit programma is dan ook het verstrekken van kleine leningen. Ook probeert AG Care door middel van lifeskills-trainingen de mensen in het land (met name vrouwen) beroepsvaardigheden aan te leren. Hierdoor maken de Ghanezen meer kans op een baan. Geloofsovertuiging: op een praktische manier probeert AG Care de Bijbelse leer over te dragen waarbij onderwerpen als zorg voor armen, verlichting van het lijden en sociale rechtvaardigheid aan bod komen.

De vijf leraren van de school in Sumniboma nr. 2 wonen nu op ongeveer 20 km afstand van de school. Zij reizen elke dag op en neer, zelfs met slecht weer. Door de regen zijn de zandwegen dan vaak moeilijk begaanbaar. De leraren hebben nu de leiding over een groep van ruim 400 leerlingen. Goede lerarenwoningen maken het lesgeven in het dorp aantrekkelijker. Extra leerkrachten kunnen de kwaliteit van het onderwijs verbeteren. 

De leraren zullen tijd en kosten besparen omdat zij dichter bij de school wonen. Na schooltijd kunnen de leraren meer aandacht besteden aan het geven van extra uitleg of doen zij mee aan buitenschoolse activiteiten. De leraren worden hierdoor nog meer een onderdeel van de gemeenschap.

Jouw inzet zorgt ervoor dat:

  • De leraren ook buiten schooluren beschikbaar zijn voor extra ondersteuning
  • Sumniboma nr. 2 aantrekkelijker wordt voor goede leerkrachten
  • Meer leerkrachten gaan werken op de school, wat de kwaliteit van het onderwijs verbetert