SL122 | Oeps.... waar is de bagage?

Geplaatst op 4 aug 2022 - 09:11

Oeps, we missen bagage! Maar het gaat heel goed met ons en we vertellen graag hoe het met ons gaat!

Lieve thuisblijvers,

Ons reis startte op schiphol, waar het enorm druk was. Na alle rijen kwam iedereen in het vliegtuig. Eenmaal in Frankrijk moesten we rennen om het vliegtuig te halen. Na een slaapje hier en daar landden we in Sierra Leone. Op het vliegveld is er de nodige sensatie bij het doorkomen van de douane. Bij de bagage komen we er achter dat er koffers missen, maar die komen vast nog!  Alle andere bagage wordt ingeladen in en op de auto en we vertrekken naar onze eerste slaapplaats die een kwartier naast het vliegveld zit. Als avondeten kregen we tot onze verbazig een heerlijke wrap. Om half 11 gaan we slapen. Voor de één een betere nacht dan de ander. We horen honden, vliegtuigen en om 5.20 uur gaan de moslims bidden wat heel de stad hoort.

Om 6 uur word iedereen gewekt, behalve 2, maar gelukkig zijn ze op tijd klaar. We kunnen nu de mooie natuur zien zoals de bananen- en mangobomen. Als ontbijt krijgen we een bolletje met leverworst die anders smaakt dan wij gewend zijn. Daarna hebben we GMG (GoedeMorgenGesprek) gedaan met het thema 'wie ben ik? Toen hebben we alle spullen gepakt en ingeladen, tijd om te vertrekken!
Onderweg mochten al iets proeven van de mooie jungle. Het was 2 uur rijden naar Maforki. Maar na 1 uur en 3 kwartier waren we er al. Er stonden drie- tot vierhonderd mensen al dansend en zingend op ons te wachten. Ze waren heel blij om ons te zien.
In een optocht zijn wij naar onze verblijven gebracht. Na nog wat stijve nederlandse dansmoves, laden wij de bus uit en tot ons enorm grote verbazing staan er luxe stapelbedden met goede matrassen en zelf een kussen bij sommigen.
Na een lekkere lunch met couscous en kip hadden we de openingsceremonie. Naast alle belangrijke mensen in het dorp stelt ook de hoofdleider ons voor met een super speech. Morgen starten we met de bouw, hopelijk word het een droge dag.

Ps. Gelukkig waren het gitaarkoffers die niet aan zijn gekomen. Balen voor ons allemaal, maar al helemaal voor Fred want al zijn snoep zat er in :-).

Groetjes, Marijn, Menno, Denise en de groep.

De bouwprojecten van World Servants bieden jongeren de kans om mee te bouwen aan verandering. Hun inzet tijdens een werkvakantie laat praktisch zien wat de kracht van dienen is. Door samen met een lokale gemeenschap te werken aan een ontwikkelingsproject van een lokale ontwikkelingsorganisatie, veranderen niet alleen de levensomstandigheden voor de hele gemeenschap, maar veranderen ook de jongeren zelf.

In veel Nederlandse kerken is een World Servants-project onderdeel van het jongerenwerk van de kerk. Diaconaat en jeugdwerk lopen zo naadloos in elkaar over en een hele gemeente komt in beweging rond het project. Werkvakanties hebben daardoor een blijvende impact, zowel in Afrika, Azië of Latijns-Amerika als in Nederland.