🍪 Op deze website gebruiken we cookies om de website te analyseren en te verbeteren. Lees meer over ons Cookiebeleid

World Servants World Servants
  • Meegaan
  • Projecten
  • Werkwijze
  • Over ons
  • Actieplatform
  • Geef
  • Over ons
  • Actieplatform
  • Geef
  • Werkwijze

      Blijvende impact
      • Introductie
      • Vierdubbele impact
      • Partnerorganisaties
      • Het nut van een werkvakantie
      • Een project duurt 7 jaar
      Alles over je deelname
      • Introductie
      • 4 pijlers
      • Een dag op project
      • Financiën
      • Voorbereidingen
      • Veiligheid en kwaliteit
      Actievoeren
      • Introductie
      • Wat is een actiegroep
      • Start een actiegroep
      • Lijst met actiegroepen
      • Actievoorbeelden
      Deelnemen als kerk
      • Introductie
      • De impact in de kerk
      • Praktische zaken
      • Geven als kerk
      Veelgestelde vragen
      • Voor deelnemers
      • Voor ouders
      • Algemeen
      • Bagage en reisdocumenten
      • Financiën en verzekeringen
      • Gezondheid
      • Toegankelijke projecten
      • Projecten

    Algemeen

    Algemene veelgestelde vragen

    Hoe is World Servants bereikbaar tijdens een reis?

    World Servants is op verschillende manieren te bereiken tijdens de projecten die onderweg zijn. In noodgevallen kan het thuisfront 24 uur per dag contact opnemen met het 24-uurs nummer van World Servants.
    Voor alle andere vragen zijn we tijdens kantooruren bereikbaar op ons standaard telefoonnummer en ook beantwoorden wij op werkdagen alle mails die binnenkomen.

    Kijk hier op welke manieren je contact met ons op kunt nemen.

    Van de deelnemers wordt verwacht dat ze hun mobiele telefoon thuislaten. Meer hierover is te lezen in de gedragsregels.

    Ik heb lichamelijke/psychische klachten. Kan ik mee op project?

    Iedereen is welkom om zich aan te melden voor een project. Voor iedere deelnemer (met en zonder beperking) is er een aanmeldprocedure. Die ziet er als volgt uit:

    • Jij hebt je aangemeld! Cool!
    • Er staat een digitale vragenlijst voor je klaar in mijn.worldservants.nl. Deze vul je binnen twee weken na je aanmelding in. Beantwoord de vragen zo eerlijk en zorgvuldig mogelijk
    • De collega's van Support nemen de vragenlijst zorgvuldig door
    • Als de Support-collega's advies nodig hebben vanwege bijzonderheden in je medische situatie, vragen ze iemand van ons medisch team om mee te kijken. Dit team bestaat uit artsen en verpleegkundigen. Ze geven advies over de mogelijke risico's van je projectdeelname en of we voorzorgsmaatregelen moeten treffen om ervoor te zorgen dat je mee kunt. We doen dit zo zorgvuldig, omdat wij verantwoordelijk voor jou zijn als je met ons op reis bent
    • Het zou kunnen dat het medisch team vragen heeft over je medische situatie. De collega's van support informeren je hierover. In sommige gevallen neemt het medisch team direct contact met jou op om je medische situatie door te spreken. Er kan verzocht worden om contact op te nemen met je eigen huisarts of specialist
    • De hoofdleider en medisch leider van je project krijgen inzage in je vragenlijst. Als er contact is geweest met het medisch team zien zij dit ook, zodat ze op de hoogte zijn van je situatie. Al deze persoonlijke informatie wordt vertrouwelijk behandeld.

    Goed om  te weten, als je medische bijzonderheden hebt, betekent het niet dat je niet mee kunt. Het medisch team kijkt zorgvuldig naar je situatie en geeft ook advies om ervoor te zorgen dat je meekunt. Je bent daarom verplicht om de vragenlijst eerlijk in te vullen. Ook als gedurende het jaar iets verandert in je medische situatie, ben je verplicht dit te melden bij World Servants.

    Nog geen 18?
    Dan geef je bij je aanmelding het mailadres van je ouder/verzorger door. Deze ontvangt een CC van de mails die we jou versturen. Mocht je bezwaar hebben dat je ouder/verzorger mails ontvangen die gaan over de medische screening, dan kun je dit laten weten als reply op de mail die we je sturen als er een extra screening door het medisch team nodig is. Je vermeldt dan dat je bezwaar hebt dat je ouder/verzorg meeleest met mails die over je medische situatie gaan. Dit maken we zo snel mogelijk in orde voor je. Alle andere mails die over je deelname gaan, blijven we wel in CC naar je ouders sturen. Dit kunnen mails zijn die gaan over visum, gewijzigde vluchttijden, informatie voor het voorbereidingsweekend, enz.

    Als je graag meer wilt weten hoe wij met je gegevens omgaan, dan kun je dat vinden in de privacyverklaring.

    Hoe is het contact met thuisblijvers geregeld?

    Bij calamiteiten neemt de hoofdleider van het project contact op met het World Servants kantoor. Tijdens de projectperiode is het kantoor 24-uur per dag bereikbaar. Bij ernstige situaties worden ouders ingelicht door het World Servants kantoor en de hoofdleider. Een hoofdleider heeft ook elk project extra geld bij zich om in geval van nood de kosten te kunnen betalen.

    Let op: het is erg belangrijk dat World Servants jouw ouders kan bereiken als je op project bent. Geef via formulier.worldservants.nl/icegegevens door hoe wij je ouders kunnen bereiken. Bij noodgevallen kunnen de thuisblijvers 24 uur per dag contact opnemen met World Servants via 0561613111.

    Heb ik ervaring nodig om mee te kunnen?

    Om mee te gaan op een World Servants-project heb je geen specifieke ervaring of vaardigheden nodig. Het mooie van een project is juist dat iedereen een bijdrage kan leveren aan een rechtvaardigere wereld door te dienen.

    Op de bouwplaats heeft een lokale aannemer met zijn personeel de leiding over de bouw. Zij zorgen dat alle deelnemers een zinvolle bijdrage kunnen leveren. In het leidersteam zitten altijd leiders met internationale ervaring en ervaring met groepsdynamiek. Zij zorgen dat het project goed verloopt.

    Twijfel je of je wel mee kunt omdat je een beperking hebt? Lees hier meer.

    CTA HERE

    World Servants

    World Servants

  • Over ons
  • Medewerkers
  • Vacatures
  • Algemene voorwaarden
  • Veelgestelde vragen
  • Meldpunt
  • Contact
  • Projecten

  • Werkvakanties
  • Toegankelijke projecten
  • Projectarchief
  • Geven

  • Word Supporter
  • Sponsor een deelnemer
  • Actieplatform
  • Een erfenis nalaten
  • Voor scholen
  • Voor kerken
  • Doe mee

  • Aanmelden
  • Magazine aanvragen
  • Presentatie aanvragen
  • Samenwerken als kerk
  • Start een actiegroep
  • Ga naar facebook Ga naar instagram Ga naar linkedin Ga naar x Ga naar youtube
    Kwaliteit gegarandeerd:
    9.0
    tevredenheid
    4.9
    Facebook
    CBF Erkend goed doel World Servants heeft ANBI-status Climate Stewards ISO 14001 Vrijwilligerswerk correct
    WhatsApp