🍪 Op deze website gebruiken we cookies om de website te analyseren en te verbeteren. Lees meer over ons Cookiebeleid

World Servants World Servants
  • Meegaan
  • Projecten
  • Werkwijze
  • Over ons
  • Actieplatform
  • Geef
  • Over ons
  • Actieplatform
  • Geef
  • Werkwijze

      Blijvende impact
      • Introductie
      • Vierdubbele impact
      • Partnerorganisaties
      • Het nut van een werkvakantie
      • Een project duurt 7 jaar
      Alles over je deelname
      • Introductie
      • 4 pijlers
      • Een dag op project
      • Financiën
      • Voorbereidingen
      • Veiligheid en kwaliteit
      Actievoeren
      • Introductie
      • Wat is een actiegroep
      • Start een actiegroep
      • Lijst met actiegroepen
      • Actievoorbeelden
      Deelnemen als kerk
      • Introductie
      • De impact in de kerk
      • Praktische zaken
      • Geven als kerk
      Veelgestelde vragen
      • Voor deelnemers
      • Voor ouders
      • Algemeen
      • Bagage en reisdocumenten
      • Financiën en verzekeringen
      • Gezondheid
      • Toegankelijke projecten
      • Projecten

    Veiligheid en Kwaliteit

    Alle vragen die je kan hebben over de veiligheid en kwaliteit van een World Servants project

    Hoe is World Servants bereikbaar tijdens een reis?

    World Servants is op verschillende manieren te bereiken tijdens de projecten die onderweg zijn. In noodgevallen kan het thuisfront 24 uur per dag contact opnemen met het 24-uurs nummer van World Servants.
    Voor alle andere vragen zijn we tijdens kantooruren bereikbaar op ons standaard telefoonnummer en ook beantwoorden wij op werkdagen alle mails die binnenkomen.

    Kijk hier op welke manieren je contact met ons op kunt nemen.

    Van de deelnemers wordt verwacht dat ze hun mobiele telefoon thuislaten. Meer hierover is te lezen in de gedragsregels.

    Moet ik ook speciale kleding dragen op de bouwplaats?

    Draag op de bouwplaats een lange broek, (verplichte) veiligheidsschoenen minimaal klasse S3, een T-shirt en een pet. Dit biedt je bescherming tegen ongelukken (splinters, stenen) en voorkomt verbranding door de zon.

    Wat is het standpunt van World Servants over het werken met kwetsbare kinderen?

    Regelmatig komen er verhalen in het nieuws over de negatieve impact die de aanwezigheid van vrijwilligers hebben op kinderen in kindertehuizen. Daarom willen we graag vertellen wat ons beleid is ten opzichte van kwetsbare kinderen.

    Bij de projecten die World Servants ondersteunt, is contact tussen Nederlandse deelnemers en de plaatselijke bevolking een van de belangrijkste doelen. Om negatieve impact te voorkomen, doet World Servants uit principe geen projecten in of met weeshuizen of kindertehuizen. In onze projecten is het contact met kinderen van secundair belang, zijn deze kortstondig en altijd in samenwerking met een lokale school of kerk. Het doel van de activiteiten waarbij er contact is met kinderen, is om de programma's van onze lokale partnerorganisaties te versterken (bijvoorbeeld op het gebied van hygiëne). Bij deze activiteiten heeft lokaal personeel de leiding, en mede daardoor ontstaat er geen diepe relatie tussen de Nederlandse deelnemers en de lokale kinderen.

    In de voorbereiding, van zowel de leiders als de deelnemers aan een project, wordt aandacht besteed aan het contact tussen de deelnemers en de lokale bevolking en aan de houding van deelnemers. Tijdens het project hebben de leiders daar een coachende rol in. Zowel leiders als deelnemers worden gescreend voor ze op project gaan.

    Tenslotte heeft World Servants een strak fotobeleid: kinderen worden alleen in hun waarde gefotografeerd, dus gelijkwaardig aan de Nederlandse deelnemers.

    World Servants steunt de uitgangspunten van het Better Care Network en hun campagne om weeshuistoerisme tegen te gaan.

    Zorgt World Servants voor medische voorzieningen tijdens een project?

    Elk project heeft een medisch leider als onderdeel van het leidersteam. De medisch leider is verantwoordelijk voor de gezondheid en hygiëne van de groep en neemt vanuit World Servants een uitgebreide EHBO-tas mee. Daarin zitten onder andere voldoende injectienaalden/spuiten (bijvoorbeeld in verband met de aids-problematiek in een aantal projectlanden). Neem zelf ook een klein verbanddoosje met pleisters e.d. mee. De leider wordt goed voorbereid en ondersteund door een team van artsen en (psychiatrisch) verpleegkundigen. Dit team is tijdens de projecten 24 uur per dag bereikbaar voor de medisch leider voor overleg of advies als er zich medische problemen voordoen. Tijdens de voorbereiding van een project wordt geinventariseerd waar zich op een redelijke afstand een geschikt(e) ziekenhuis of kliniek bevindt die in geval van nood bezocht kan worden.

    CTA HERE

    World Servants

    World Servants

  • Over ons
  • Medewerkers
  • Vacatures
  • Algemene voorwaarden
  • Veelgestelde vragen
  • Meldpunt
  • Contact
  • Projecten

  • Werkvakanties
  • Toegankelijke projecten
  • Projectarchief
  • Geven

  • Word Supporter
  • Sponsor een deelnemer
  • Actieplatform
  • Een erfenis nalaten
  • Voor scholen
  • Voor kerken
  • Doe mee

  • Aanmelden
  • Magazine aanvragen
  • Presentatie aanvragen
  • Samenwerken als kerk
  • Start een actiegroep
  • Ga naar facebook Ga naar instagram Ga naar linkedin Ga naar x Ga naar youtube
    Kwaliteit gegarandeerd:
    9.0
    tevredenheid
    4.9
    Facebook
    CBF Erkend goed doel World Servants heeft ANBI-status Climate Stewards ISO 14001 Vrijwilligerswerk correct
    WhatsApp