🍪 Op deze website gebruiken we cookies om de website te analyseren en te verbeteren. Lees meer over ons Cookiebeleid

World Servants World Servants
  • Meegaan
  • Projecten
  • Werkwijze
  • Over ons
  • Actieplatform
  • Geef
  • Mijn World Servants
  • Over ons
  • Actieplatform
  • Geef
  • Mijn World Servants

    Werkwijze

      Blijvende impact
      • Introductie
      • Vierdubbele impact
      • Partnerorganisaties
      • Het nut van een werkvakantie
      • Een project duurt 7 jaar
      • Ga mee als leider
      Alles over je deelname
      • Introductie
      • 4 pijlers
      • Een dag op project
      • Financiën
      • Veiligheid en kwaliteit
      Actievoeren
      • Introductie
      • Wat is een actiegroep
      • Start een actiegroep
      • Lijst met actiegroepen
      • Actievoorbeelden
      Meedoen als kerk
      • Introductie
      • De impact in de kerk
      • Praktische zaken
      • Geven als kerk
      Veelgestelde vragen
      • Introductie
      • Jouw deelname
      • • Bagage
      • • Gezondheid en veiligheid
      • • Verzekering en reisdocumenten
      • • Financiën
      • Voor ouders
      • Over de projecten
      • Toegankelijke projecten

    Vragen van ouders en verzorgers

    Op reis zonder zorgen

    Als je kind met World Servants op reis gaat, brengt dat vast de nodige vragen en zorgen met zich mee. Op deze pagina beantwoorden we veelgestelde vragen van ouders, zodat je met een gerust hart je kind kunt laten deelnemen aan dit bijzondere avontuur. Ontdek hoe we zorgen voor veiligheid, begeleiding en goede voorbereiding.

    Hoe is World Servants bereikbaar tijdens een reis?

    World Servants is op verschillende manieren te bereiken tijdens de projecten die onderweg zijn. In noodgevallen kan het thuisfront 24 uur per dag contact opnemen met het 24-uurs nummer van World Servants.
    Voor alle andere vragen zijn we tijdens kantooruren bereikbaar op ons standaard telefoonnummer en ook beantwoorden wij op werkdagen alle mails die binnenkomen.

    Kijk hier op welke manieren je contact met ons op kunt nemen.

    Van de deelnemers wordt verwacht dat ze hun mobiele telefoon thuislaten. Meer hierover is te lezen in de gedragsregels.

    Hoe is het contact met thuisblijvers geregeld?

    Bij calamiteiten neemt de hoofdleider van het project contact op met het World Servants kantoor. Tijdens de projectperiode is het kantoor 24-uur per dag bereikbaar. Bij ernstige situaties worden ouders ingelicht door het World Servants kantoor en de hoofdleider. Een hoofdleider heeft ook elk project extra geld bij zich om in geval van nood de kosten te kunnen betalen.

    Let op: het is erg belangrijk dat World Servants jouw ouders kan bereiken als je op project bent. Geef via formulier.worldservants.nl/icegegevens door hoe wij je ouders kunnen bereiken. Bij noodgevallen kunnen de thuisblijvers 24 uur per dag contact opnemen met World Servants via 0561613111.

    Zorgt World Servants voor medische voorzieningen tijdens een project?

    Elk project heeft een medisch leider als onderdeel van het leidersteam. De medisch leider is verantwoordelijk voor de gezondheid en hygiëne van de groep en neemt vanuit World Servants een uitgebreide EHBO-tas mee. Daarin zitten onder andere voldoende injectienaalden/spuiten (bijvoorbeeld in verband met de aids-problematiek in een aantal projectlanden). Neem zelf ook een klein verbanddoosje met pleisters e.d. mee. De leider wordt goed voorbereid en ondersteund door een team van artsen en (psychiatrisch) verpleegkundigen. Dit team is tijdens de projecten 24 uur per dag bereikbaar voor de medisch leider voor overleg of advies als er zich medische problemen voordoen. Tijdens de voorbereiding van een project wordt geinventariseerd waar zich op een redelijke afstand een geschikt(e) ziekenhuis of kliniek bevindt die in geval van nood bezocht kan worden.

    CTA HERE

    World Servants

    World Servants

  • Over ons
  • Medewerkers
  • Vacatures
  • Algemene voorwaarden
  • Veelgestelde vragen
  • Meldpunt
  • Contact
  • Projecten

  • Werkvakanties
  • Toegankelijke projecten
  • Projectarchief
  • Geven

  • Word Supporter
  • Sponsor een deelnemer
  • Actieplatform
  • Een erfenis nalaten
  • Voor scholen
  • Voor kerken
  • Doe mee

  • Aanmelden
  • Magazine aanvragen
  • Presentatie aanvragen
  • De impact in de kerk
  • Start een actiegroep
  • Ga naar facebook Ga naar instagram Ga naar linkedin Ga naar x Ga naar youtube
    Kwaliteit gegarandeerd:
    9.0
    tevredenheid
    4.9
    Facebook
    CBF Erkend goed doel World Servants heeft ANBI-status Climate Stewards ISO 14001 Vrijwilligerswerk correct
    WhatsApp