Bouw van lerarenwoningen in Msuzi in 2022

  • Verhalen vertellen
    Verhalen vertellen
  • The Lion King
    The Lion King
  • Like a pro!
    Like a pro!
  • Lekker knuffelen
    Lekker knuffelen
  • Samen sporten
    Samen sporten
  • Gezellig samen zijn
    Gezellig samen zijn
  • Shake it off!
    Shake it off!
  • Feestelijk ontvangst
    Feestelijk ontvangst
  • Een steentje bijdragen
    Een steentje bijdragen
  • Chillen op de bouw
    Chillen op de bouw
  • Vrienden maken
    Vrienden maken
  • Olifanten spotten
    Olifanten spotten
  • Inburgeren :)
    Inburgeren :)
  • Lol op de bouw
    Lol op de bouw
  • Ploeteren op school!
    Ploeteren op school!
  • Teamwork!
    Teamwork!
  • Feestelijke opening
    Feestelijke opening
Onderwijs voor iedereen
Toekomstperspectief
Ontdek de Afrikaanse cultuur

Blijf betrokken bij de voortgang van het project in Msuzi


Voorbereiding
Bouwproject
Natraject

Flitsbezoek aan Msuzi

Projectcoördinator Moffat was in Msuzi en maakte een paar beelden van de gemeenschap die druk bezig is met de verdere voorbereidingen voor de bouw van de lerarenwoningen.

Lees meer

Voorbereidingen voor het project in volle gang

Projectcoördinator Moffat was vorige week in Msuzi en laat ons zien dat er hard gewerkt wordt ter voorbereiding op jullie project.

Lees meer

ZA522 | Nog even geduld

Willem-Jan
Na de groepsfoto en het afscheid nu nog even de laatste check en dan hopelijk snel met alle tassen door de schuifdeuren
14:44

ZA522 | Traantjes


"A dissability is not a limitation"

Tijdens een bezoek aan Msuzi spreken de leraren en village headman met een lach over het project in 2022...

Lees meer

Extra steuntje in de rug voor Special Needs School in Msuzi

Door extra donaties krijgt de school voor kinderen met een beperking in Msuzi naast de gebouwde lerarenwoningen nog een extra steuntje in de rug...

Lees meer

Gebied
Partner
Verandering

Msuzi is een dorp in de oostelijke provincie van Zambia. Het ligt in het Lundazi district, dat grenst aan Malawi, op een half uurtje rijden van Lundazi, de centrale plaats in het district. De meeste inwoners van dit gebied zijn boer en leven van de opbrengst van het land. De armoede in dit gebied is groot. Zambia heeft een tropisch klimaat, met een regenseizoen en een droog seizoen. In onze zomer is het daar winter en dan is de droge tijd van het jaar.

Moffat Zulu

P.O. Box 530019
Lundazi
Zambia

ccapeducation@zamtel.zm

CCAP Zambia

The Church of Central Africa Presbyterian (CCAP) is actief in drie landen: Zambia, Zimbabwe en Malawi. In Zambia is CCAP sinds 1984 actief. Het genootschap zelf is opgericht in 1875 en bestaat dus al meer dan 140 jaar.

Op het gebied van onderwijs helpt CCAP Zambia zowel kinderen en jongeren als leraren om goed onderwijs te krijgen en te verzorgen. Op dit moment heeft de organisatie 10 basisscholen en 4 middelbare scholen onder haar hoede. Dit betekent dat er 14.000 studenten kwalitatief goed onderwijs krijgen. Daarnaast worden er ook verschillende trainingen gegeven voor zowel leraren als het managementteam.

In Zambia zijn ziektes als malaria en HIV/Aids ieder jaar een grote oorzaak van het hoge dodenaantal. CCAP Zambia probeert hier een preventieve rol in te spelen door samen met het ministerie voor gezondheidszorg verschillende gezondheidscentra te ondersteunen.
Naast gezondheidszorg en onderwijs zijn onder andere ook het trainen van ex-gevangenen, hulp bij het landbouwproces en het bewustmaken van het belang van politieke participatie facetten waar CCAP Zambia zich mee bezig houdt om het land verder te ontwikkelen.

De school in Musuzi is een van de weinige scholen met toegankelijke voorzieningen in de verre omtrek. Er is nu plaats voor veertig kinderen, het aantal kinderen met een beperking is vele malen hoger. Cijfers zijn niet bekend, ook omdat ouders hun kinderen met een beperking thuis houden.

De voorzieningen voor deze kinderen bij de school in Msuzi moet hen de mogelijkheid bieden zich te ontwikkelen om uiteindelijk een bijdrage te kunnen leveren aan de maatschappij en onafhankelijk te kunnen zijn.

Doelen

  • Groei van het aantal leraren
  • Leraren wonen dichterbij school
  • Kwaliteit van onderwijs verbetert
  • Meer leerlingen kunnen naar school
  • Onafhankelijkheid voor kinderen met een beperking