Extreme makeover voor Actieplatform

Geplaatst op 22 aug 2016 - 17:00

Het Actieplatform, dat fondsenwerven voor de projecten in 2017 nog gemakkelijker maakt, heeft een volledig nieuwe lay-out gekregen. Dat zorgt voor een nog professionelere online uitstraling voor deelnemers en actiegroepen.

In samenwerking met Web and Brand is de afgelopen maanden hard gewerkt aan een makeover voor het platform. De nieuwe lay-out vervangt de opmaak uit de eerste betaversie, die in het pinksterweekend online is gegaan. Sinds de lancering van het actieplatform hebben 156 deelnemers uit 39 actiegroepen een pagina op het platform aangemaakt. Daarmee hebben ze de mogelijkheid om zichzelf op een professionele manier aan de buitenwereld te presenteren, fondsen te werven en informatie over hun project te verspreiden. 

Op het World Servants Festival op 17 en 18 september wordt het platform gelanceerd. Deelnemers en actiegroepen kunnen nu al gebruik maken van de betaversie om hun persoonlijke pagina's te vullen en acties aan te maken. 

De bouwprojecten van World Servants bieden jongeren de kans om mee te bouwen aan verandering. Hun inzet tijdens een werkvakantie laat praktisch zien wat de kracht van dienen is. Door samen met een lokale gemeenschap te werken aan een ontwikkelingsproject van een lokale ontwikkelingsorganisatie, veranderen niet alleen de levensomstandigheden voor de hele gemeenschap, maar veranderen ook de jongeren zelf.

In veel Nederlandse kerken is een World Servants-project onderdeel van het jongerenwerk van de kerk. Diaconaat en jeugdwerk lopen zo naadloos in elkaar over en een hele gemeente komt in beweging rond het project. Werkvakanties hebben daardoor een blijvende impact, zowel in Afrika, Azië of Latijns-Amerika als in Nederland.